تارخ انتشار: شنبه 18 ژوئن 2022 - 14:33

💢اطلاعیـه سازمان امور مالیاتی/تمدید مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماهدر جلسه روز گذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رؤسای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اصناف و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی، رئیس اتاق اصناف کشور و بیش از ۵۰ تن از روسای اتحادیه‌های صنفی [&hellip

در جلسه روز گذشته با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رؤسای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون اصناف و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس کل سازمان امور مالیاتی، رئیس اتاق اصناف کشور و بیش از ۵۰ تن از روسای اتحادیه‌های صنفی تهران و استانها برگزار شد‌، مقرر گردید:

۱- مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه با اخذ مجوز قانونی تمدید خواهد شد.

۲- سازمان امورمالیاتی نسبت به رسیدگی به اعتراضات اصناف در خصوص ضرایب فعالیت رسته‌های صنفی منتشره از سوی آن سازمان با قید فوریت اقدام خواهد کرد.

۳- اصنافی همچون نمایشگاه‌های اتومبیل، نمایندگی‌های بیمه، کافی نت‌ها، حق العمل کاران و… که واریزی پوز آنها لزوماً نشان دهنده فروش آنها نیست، از طریق اتحادیه های مربوط لوح‌فشرده فروش اعضاء خود را به سازمان امور مالیاتی تحویل نمایند.

۴- رونوشت کلیه بخشنامه‌های سازمان از طریق اتاق اصناف ایران در اختیار کلیه اعضاء اتحادیه‌های صنفی قرار گیرد.

۵- کمیته ای متشکل از رؤسای اتحادیه‌های صنفی در استان‌ها، مدیران‌کل مالیاتی استان ها و نمایندگان منتخب فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی به اعتراضات واحدهای صنفی رسیدگی خواهند کرد.

۶- ادارات کل امور مالیاتی با قید فوریت نسبت به شکایات واحدهای صنفی در خصوص اطلاعات مالی ثبت شده از آن ها در سامانه‌های سازمان یا مبالغ مالیات مقطوع تعیین شده رسیدگی خواهند کرد

پایگاه اطلاع رسانی کانون البرز
اینفوگرافی