بیمه و درمان
تارخ انتشار: دوشنبه 24 آگوست 2020 - 14:39

اطلاعیه مهم کانون مرکز

به نقل از وبسایت کانون سردفتران و دفتریاران مرکزبه گزارش روابط عمومي كانون سردفتران ودفترياران :نظر به اینکه با اجرایی شدن بند “ک” ماده ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، از تاریخ بارگذاری در سامانه نسبت به کیفیت محاسبه حق‌الثبت اسناد قطعی غیرمنقول از ماخذ ۱۰۰% یا ۳۶% درصد سوالات متعددی مطرح شده است، بدین وسیله [&hellip

اطلاعیه مهم کانون مرکز

به نقل از وبسایت کانون سردفتران و دفتریاران مرکزبه گزارش روابط عمومي كانون سردفتران ودفترياران :نظر به اینکه با اجرایی شدن بند “ک” ماده ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، از تاریخ بارگذاری در سامانه نسبت به کیفیت محاسبه حق‌الثبت اسناد قطعی غیرمنقول از ماخذ ۱۰۰% یا ۳۶% درصد سوالات متعددی مطرح شده است، بدین وسیله به اطلاع می‌رساند:باتوجه به تلقی شدن هر دو نیم درصد وجوه عمومی موضوع ماده ۱۲۳ قانون ثبت و بند “ک” ماده ۱۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به عنوان حق‌الثبت و اطلاق تبصره ۳ ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم و تصویب نامه هیات وزیران مبنی بر محاسبه درصدی از ارزش معاملاتی ملک مورد انتقال به عنوان حق‌الثبت که در حال حاضر ۳۶ درصد است، به منظور ایجاد رویه واحد و اجرای صحیح قانون، از همکاران گرامی خواهشمند است کمافی‌السابق ۳۶% کل مبلغ ارزش معاملاتی را ملاک محاسبه حق‌الثبت و ۱۰۰% آن را ملاک محاسبه حق‌التحریر قرار دهند.

مناسبتها
راهنمای تنظیمات